Biuro:
tel. 731 041 184
tel. 603 207 748
Materace:
tel. 607 572 686
e-mail kontaktowy:
e-mail bieżący:


REGULAMIN SKLEPU
Rozdział I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników, w tym Nabywców, ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę.
- Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
Rozdział II. DEFINICJE
Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
- Sprzedawca - mildis.pl Maciej Mazurkiewicz z siedzibą w Kazachska 5/37 02-999 Warszawa, posiadający numer identyfikacji podatkowej NIP: 7171713897, działalność wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który - prowadząc działalność gospodarczą - dokonuje w ramach Sklepu sprzedaży towarów.
- Sklep – zbiór stron internetowych i narzędzi informatycznych (serwis internetowy) zarządzanych przez Sprzedawcę i pozwalających Użytkownikom na zawieranie Umów, dostępny w domenie internetowej: ERGOsklep.
- Nabywca – Użytkownik, który w ramach Sklepu zawarł Umowę sprzedaży. Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto Użytkownika – indywidualny panel Użytkownika, uruchomiony przez Sprzedawcę po dokonaniu przez Użytkownika Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Użytkownika.
- Login - indywidualne oznaczenie Użytkownika, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Użytkownika w Sklepie.
- Hasło - ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Użytkownika w Sklepie.
- Rejestracja - czynność dokonana w sposób określony w Regulaminie, wymagana dla korzystania przez Użytkownika ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
- Umowa sprzedaży – umowa zawarta w Sklepie na zasadach wynikających z Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą a Nabywcą, której przedmiotem jest sprzedaż na rzecz Nabywcy rzeczy.
- Umowa – obejmuje Umowę sprzedaży.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
- Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawca - firma współpracująca ze Sprzedawcą w zakresie realizacji Dostawy Towarów.
- Towar - produkt przedstawiony w Sklepie Sprzedawcy, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
- Dostawa - czynność polegająca na dostarczeniu Użytkownikowi przez Sprzedawcę Towaru, za pośrednictwem Dostawcy.
- Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Materiały – informacje zawarte na stronach internetowych Sklepu, m.in. nazwy i opisy oraz zdjęcia i ilustracje graficzne towarów, oznaczenia producentów towarów.
- Shoper.pl - shoper.pl - platforma sklepów internetowych, na której działa Sklep Sprzedawcy.
- DreamCommerce S.A. - DreamCommerce S.A. z siedzibą w Krakowie, (31-231 Kraków, ul. Bociana 22) – właściciel platformy sklepów internetowych „shoper.pl”.
- Użytkownik – użytkownik Internetu, korzystający ze Sklepu, nabywający lub zamierzający nabyć towary prezentowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu.
- Dotpay S.A. - Dotpay S.A. z siedzibą w Krakowie, (30-552 Kraków, ul. Wielicka 72) - podmiot świadczący obsługę płatności online drogą elektroniczną.
- DotPay - dostępna w Sklepie Sprzedawcy metoda płatności online prowadzona przez Dotpay S.A. Blue Media S.A. - Blue Media S.A. z siedzibą w Krakowie, (30-552 Kraków, ul. Wielicka 72) - podmiot świadczący obsługę płatności online drogą elektroniczną.
- Przelew natychmiastowy - dostępna w Sklepie Sprzedawcy metoda płatności online prowadzona przez Blue Media S.A.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sprzedawcę, polegająca na przesyłaniu drogą elektroniczną informacji, w tym informacji handlowych, a dotyczących w szczególności Sprzedawcy i jego produktów, branży sprzedaży elektronicznej, nowości, promocji i ofert handlowych.
Rozdział III. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Użytkownik będący osobą fizyczną może korzystać ze Sklepu pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.
- Użytkownik nie będący osobą fizyczną może korzystać ze Sklepu za pośrednictwem osób upoważnionych do działania w jego imieniu, z uwzględnieniem postanowień zawartych w rozdziale IV REJESTRACJA W SKLEPIE, w punkcie 9.
- Użytkownik może korzystać ze Sklepu za pośrednictwem urządzeń komunikujących się z Internetem (komputer, telefon itp.), z wykorzystaniem przeglądarki internetowej.
- Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych, aktualnych i pełnych danych w formularzach oraz postępować zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Dane podawane przez Użytkownika nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.
- Wykorzystywanie przez Użytkownika nazwy Sprzedawcy, logo Sklepu, Materiałów oraz innych niż Materiały składników Sklepu (w tym elementów graficznych Sklepu oraz układu i kompozycji Sklepu – tzw. layout) jest zabronione za wyjątkiem sytuacji wyraźnie wskazanych w Regulaminie lub gdy korzystanie ze wskazanych w niniejszym punkcie przedmiotów praw autorskich oraz przedmiotów własności przemysłowej jest możliwe na podstawie wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy lub uprawnionych podmiotów trzecich (w tym producentów lub dystrybutorów towarów, właściciela Shoper.pl).
- Sprzedawca informuje, iż spółce DreamCommerce S.A. przysługuje prawo do koncepcji Sklepu rozumianej jako całokształt rozwiązań funkcjonalnych i elementów wizualnych.
- Zabronione jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań zmierzających do odtworzenia Sklepu, w tym w szczególności na stronach internetowych i w domenach internetowych powiązanych z Użytkownikiem.
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Użytkownika Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z publicznej sieci Internet wiązać się może z zagrożeniem pozyskania i przetwarzania danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione.
- Użytkownicy powinni stosować odpowiednie środki techniczne (w tym przede wszystkim programy antywirusowe), by minimalizować ww. zagrożenia.
- Sprzedawca nigdy prosi Użytkownika o podanie mu Hasła do Konta Użytkownika.
- Użytkownik zobowiązany jest do nieujawniania osobom trzecim swojego loginu i hasła dostępu wykorzystywanego do logowania w Sklepie.
Rozdział IV. REJESTRACJA W SKLEPIE
- Użytkownicy mają możliwość: A. korzystania ze Sklepu, w tym zawierania Umów, bez konieczności dokonywania rejestracji, lub B. dokonania rejestracji w Sklepie z wykorzystaniem danych dostępowych Użytkownika (Login i Hasło).
- Zawarcie Umowy na zakup danego towaru bez uprzedniej rejestracji w Sklepie jest możliwe, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, po spełnieniu łącznie następujących warunków: A. prawidłowym wypełnieniu elektronicznego formularza internetowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu poprzez podanie wymaganych danych, B. akceptacji Regulaminu.
- W celu utworzenia Konta Użytkownika, Użytkownik dokonuje Rejestracji (w sposób nieodpłatny). W celu Rejestracji, Użytkownik wypełnia formularz rejestracyjny, podając swoje dane i przesyła ten formularz drogą elektroniczną do Sprzedawcy.
- W trakcie Rejestracji Użytkownik ustala własne Hasło.
- Przed dokończeniem rejestracji Użytkownik zapoznaje się z Regulaminem, akceptuje jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- W trakcie Rejestracji Użytkownik może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych. W tym celu zaznacza właściwe pole w formularzu rejestracyjnym.
- Wyrażenie przez Użytkownika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie jest warunkiem założenia Konta Użytkownika. Zgodę Użytkownik może w każdym momencie wycofać, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie drogą elektroniczną.
- Po przesłaniu prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego Użytkownik otrzymuje niezwłocznie, na podany wcześniej adres poczty elektronicznej potwierdzenie Rejestracji. W tym momencie zostaje zawarta umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Użytkownika. Użytkownik otrzymuje możliwość dostępu do Konta Użytkownika i dokonywania zmian danych podanych w trakcie Rejestracji.
- W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, rejestracji w Sklepie, a także wszystkich innych czynności tego podmiotu w Sklepie, może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu (w tym rejestracji) oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Użytkownika (w tym Nabywcy). Sprzedawca może żądać uwiarygodnienia podanych przez Użytkownika danych, w tym w przypadku aktualizacji danych Użytkownika, poprzez przesłanie do Sprzedawcy wymaganych dokumentów.
- W przypadku jakiejkolwiek zmiany danych Użytkownika podanych podczas rejestracji Użytkownik powinien je zaktualizować przed zawarciem kolejnej Umowy, korzystając z odpowiedniego formularza dostępnego w Sklepie.
- Z chwilą rejestracji w Sklepie tworzone jest konto Użytkownika stanowiące zbiór zasobów, w którym gromadzone są informacje o Użytkowniku oraz o jego działaniach w ramach Sklepu w związku z zawieranymi Umowami.
- W ramach swojego konta Użytkownik ma m.in. dostęp do historii swoich zamówień w Sklepie.
Rozdział V. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE – ZAWARCIE UMOWY
- Użytkownik, przeglądając strony sklepu, w szczególności prezentujące towary i koszty wysyłki, ma możliwość zapoznania się z ich opisem, cechami, parametrami technicznymi, ceną oraz kosztem wysyłki oraz kosztami dodatkowymi.
- Sprzedawca zobowiązuje się do prezentowania na powyższych stronach jasnych i rzetelnych informacji umożliwiających Użytkownikowi zapoznanie się z jego ofertą.
- Przed złożeniem zamówienia Użytkownik umieszcza w wirtualnym koszyku wybrany przez siebie towar, które zamierza nabyć.
- Wirtualny koszyk jest narzędziem umożliwiającym Użytkownikowi agregację wybranych towarów przed ich zakupem, przeliczanie wartości towarów zgromadzonych w koszyku oraz przeliczanie kosztów dostawy.
- Podczas wyboru towarów Użytkownik może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych towarów lub usuwanie ich z koszyka.
- Po ostatecznym wyborze towarów przeznaczonych do zakupu Użytkownik zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w Sklepie.
- Formularz składania zamówienia może być złożony z formularzy składowych służących do określenia: A. adresu dostawy, B. sposobu dostawy, C. sposobu dokonania płatności za towar.
- Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną przez Użytkownika Sprzedawcy.
- Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca weryfikuje, czy zamówienie zostało złożone prawidłowo (zgodnie z postanowieniami Regulaminu).
- W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, iż zamówienie zostało złożone nieprawidłowo, Sprzedawca poinformuje o tym Użytkownika.
- Po złożeniu prawidłowego zamówienia Sprzedawca przesyła niezwłocznie Użytkownikowi informację o przyjęciu zamówienia (przyjęcie oferty) na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu zamówienia lub podczas rejestracji.
- Umowa na dany towar zostaje zawarta z chwilą przesłania Użytkownikowi przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu zamówienia.
Rozdział VI. ZAPŁATA CENY
- Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za zamówiony w Sklepie towar, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 7 dni od dnia dokonania zakupu, z zastrzeżeniem, gdy płatność następuje przy odbiorze.
- Płatności za nabyte w Sklepie przez Nabywcę towary (cena oraz koszty dostawy) dokonywane są za pomocą narzędzi płatniczych udostępnianych w Sklepie oraz na zasadach określonych przez Sprzedawcę.
- Dostępne formy płatności określone są na stronie „Formy płatności”.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta w ramach sposobu płatności: "Karty płatnicze", Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Wszystkie ceny w Sklepie są cenami brutto zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z odrębnych przepisów.
- Koszty dostawy towaru do Użytkownika podane są odrębnie na stronie „Czas i koszty dostawy”.
- Koszty dostawy mogą zmieniać się w zależności od wybranej przez Użytkownika formy płatności, o czym użytkownik jest informowany w momencie wybierania właściwej formy płatności.
- Użytkownik dokonuje zakupu towaru według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
- Wysokość kosztów dostawy uzależniona jest od sposobu dostawy wybranego przez Użytkownika.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy skutecznie złożonych zamówień.
Rozdział VII. DOSTAWA
- Dostawa następuje na adres wskazany przez Nabywcę w terminie określonym w ofercie, z zastrzeżeniem produktów „na zamówienie”, których czas dostawy może być dłuższy, o czym klient jest informowany.
- Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem towarów w Sklepie jest adres dostawy wskazany przez Klienta.
- Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że towar nie jest dostępny, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia Umowy, zawiadomi o tym Nabywcę i zwróci całą otrzymaną od niego sumę pieniężną, jeżeli jakakolwiek suma została już uiszczona.
- W wypadku, gdy Sprzedawca nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta, może zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem konsumenta na piśmie o jego prawie do odmowy przyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy ze zwrotem rzeczy na koszt Sprzedawcy.
- Jeżeli - w przypadku zakupu więcej, niż jednej sztuki towaru i wyboru dostawy poprzez Paczkomat - wielkość paczki przekraczać będzie maksymalne rozmiary akceptowane przez paczkomaty, Sprzedawca zaproponuje Nabywcy inną formę dostawy w tej samej cenie.
- Nabywca może nie zgodzić się na zaproponowany przez sprzedawcę sposób dostawy i odstąpić od umowy sprzedaży.
- Czas realizacji zamówienia podany w opisach oferowanych produktów to okres pomiędzy przyjęciem zamówienia przez Sklep, a wydaniem Towaru Dostawcy w celu realizacji Dostawy.
- Jako dni realizacji zamówienia rozumieć należy Dni Robocze.
Rozdział VIII. USŁUGI NIEODPŁATNE
- Sprzedawca udostępnia Użytkownikom nieodpłatnie i w sposób stały następujące usługi: Formularz kontaktowy, Zamieszczanie opinii, Prowadzenie Konta Klienta, Poleć znajomemu, Newsletter.
- Dla korzystania z usług nieodpłatnych wymagany jest komputer z dostępem do Internetu, standardowa przeglądarka internetowa oraz czynna i prawidłowo skonfigurowana poczta elektroniczna.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany form i czasu udostępniania usług nieodpłatnych, o czym poinformuje Użytkowników w informacji o zmianie Regulaminu.
- Usługa nieodpłatna Newsletter polega na otrzymywaniu przez Użytkownika, na adres poczty elektronicznej, informacji przesyłanych przez Sprzedawcę, w tym na temat: promocji, nowości w Sklepie, rabatów.
- Aby skorzystać z usługi nieodpłatnej Newsletter, Użytkownik podaje adres swojej poczty elektronicznej w formularzu rejestracyjnym udostępnionym przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu.
- Użytkownik przesyła wypełniony formularz do Sprzedawcy i otrzymuje potwierdzenie korzystania z usługi nieodpłatnej Newsletter.
- W celu rozpoczęcia korzystania z usługi nieodpłatnej Newsletter, Użytkownik może również zaznaczyć właściwe pole w formularzu rejestracyjnym.
- Wszystkie wiadomości przesyłane w ramach usługi nieodpłatnej Newsletter zawierają m.in. oznaczenie nadawcy, tytuł oraz powiadomienie o możliwości i sposobie rezygnacji z tej usługi.
- Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania usługi bezpłatnej Newsletter. W tym celu może cofnąć zgodę zaznaczoną w Koncie Użytkownika lub uruchomić właściwy odnośnik zamieszczony w wiadomości elektronicznej otrzymanej w ramach usługi nieodpłatnej Newsletter.
- Usługa nieodpłatna Formularz kontaktowy umożliwia Użytkownikom wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy bezpośrednio na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
- Usługa nieodpłatna Poleć znajomemu pozwala Użytkownikowi wysłanie do dowolnej osoby wiadomości elektronicznej polecającej wybrany produkt ze Sklepu. W tym celu podaje własny adres poczty elektronicznej oraz adres poczty elektronicznej osoby, do której ma trafić polecenie.
- Usługa nieodpłatna polegająca na prowadzeniu Konta Użytkownika jest dostępna po dokonaniu Rejestracji zgodnie z Regulaminem. W ramach usługi Sprzedawca udostępnia Użytkownikowi panel w ramach Sklepu, pozwalający zmieniać dane i śledzenie statusu oraz historii zamień złożonych przez Użytkownika w Sklepie.
- Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z usługi nieodpłatnej Konto Użytkownika poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej Sklepu stosowną dyspozycję. Konto Użytkownika zostanie usunięte w ciągu 14 dni od przesłania dyspozycji usunięcia.
- Usługa nieodpłatna Zamieszczanie opinii pozwala Użytkownikom zamieszczać własne opinie na temat danego Towaru. Opinie zamieszczać można poniżej opisów Towarów.
- Sprzedawca ma prawo zablokować dostęp do Konta Użytkownika i usług nieodpłatnych, jeżeli Użytkownik działania na szkodę Sprzedawcy, innych Użytkowników, narusza przepisy prawa lub Regulamin.
- Sprzedawca informuje Użytkownika o zablokowaniu Konta Użytkownika. Informację przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
Rozdział IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Podane przez Użytkowników dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Ochrony Prywatności zawartą w Załączniku nr 2 do Regulaminu.
Rozdział X. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Nabywca może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące działania Sprzedawcy oraz korzystania ze Sklepu.
- Reklamację można składać w formie elektronicznej za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie, w formie elektronicznej na adres e-mail dostępny w Sklepie w zakładce „Kontakt”, w formie pisemnej na adres Sprzedawcy podany w górnej części Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej: A. imię, nazwisko, adres, adres e-mail Nabywcy, B. datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, C. przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Nabywcy, D. wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- O rozstrzygnięciu reklamacji Nabywca zostanie poinformowany drogą poczty elektronicznej bądź za pomocą poczty tradycyjnej.
- Sklep rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
- O ile nabyty towar objęty jest gwarancją np. producenta, importera, Sprzedawcy itp., której zakres potwierdza wydany wraz z towarem dokument gwarancyjny, niezależnie od innych przysługujących uprawnień reklamacyjnych, Nabywca może zgłosić reklamację, powołując się na zakres udzielonej gwarancji.
- Szczegółowy opis procedury reklamacyjnej znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu – „Reklamacje i zwroty”.
- Jeśli Sklep odmawia uznania reklamacji, a Kupujący będący konsumentem nie chce przenieść sporu na drogę sądową, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest prowadzone zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r. poz. 1823) i może ono polegać na: a) umożliwieniu zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony, b) przedstawieniu stronom propozycji rozwiązania sporu, c) rozstrzygnięciu sporu i narzuceniu stronom jego rozwiązania. Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich następuje na wniosek konsumenta. Przedmiotowe postępowania prowadzą podmioty uprawnione, legitymujące się aktualnym wpisem do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Każdy podmiot uprawniony prowadzi stronę internetową umożliwiającą łatwy dostęp do informacji dotyczących prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich i pozwalającą na złożenie wniosku o wszczęcie tego postępowania i przekazanie dokumentów, które powinny być dołączone do tego wniosku w postaci elektronicznej. Podmiot uprawniony udostępnia do wiadomości publicznej m.in. informacje o rodzajach sporów konsumenckich, których rozwiązywaniem zajmuje się dany podmiot uprawniony, jak również o regulacjach, które są stosowane przez podmiot uprawniony w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności obowiązujący w tym podmiocie regulamin. Ponadto Kupujący będący konsumentem, chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, może złożyć swoją skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/ main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL. Kupujący, będący konsumentem, ma także prawo skierowania sprawy do rozpatrzenia przez miejskiego lub powiatowego rzecznika praw konsumenta lub też może zasięgnąć informacji u właściwej miejscowo Federacji Konsumentów.
Rozdział XI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY, WYPOWIEDZENIE, GWARANCJA
- Na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Nabywca będący konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru, z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej.
- Do zachowania terminu odstąpienia wystarcza wysłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu w formie papierowej lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia wyśle do Nabywcy na trwałym nośniku potwierdzenie jego otrzymania.
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
- W przypadku dokonanej przez Nabywcę przedpłaty Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu ceny wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia dokonania przedpłaty.
- Odstąpienie od Umowy przez Nabywcę będącego konsumentem nie jest możliwe w przypadkach, gdy zwrotowi podlegają świadczenia i towary, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, nie można odstąpić.
- Materace to produkty zapakowane, które po otwarciu nie mogą być zwrócone ze względów higienicznych i zdrowotnych. W związku z tym, zgodnie z art. 38 ust. 5 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827) ze względów higienicznych prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku usunięcia z produktu folii zabezpieczającej (folia zgrzana termicznie lub z nadrukiem logo firmy).
Rozdział XII. PRZERWY TECHNICZNE
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości skorzystania przez Użytkowników ze Sklepu spowodowany siłą wyższą.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do Sklepu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem funkcjonalności Sklepu.
- Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
Rozdział XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie z chwilą opublikowania zmienionego Regulaminu na stronie Sklepu w odniesieniu do Sklepu, w którym dochodzi do zawierania Umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem postanowień rozdziału XIII, pkt 3 Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu nie dotyczy Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu. W przypadku zawierania Umów, o których mowa w punkcie poprzedzającym, po wejściu w życie zmienionego Regulaminu, Nabywca zostanie poproszony o akceptację nowego Regulaminu.
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego. W sprawach dotyczących korzystania z usług Dotpay w związku z korzystaniem ze Sklepu, zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Regulaminu świadczenia usługi Dotpay.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę w ramach Sklepu będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
- Użytkownicy będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl , w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU
- Załącznik nr 1. Reklamacje i zwroty
- Załącznik nr 2. Polityka Prywatności